zaterdag 6 september 2014

Michael Raedecker

1.1 In de schilderijen van Michael Raedecker wordt het beeld bewerkt en het platte vlak bespeeld. Het beeld komt daarin aan het oppervlak en lijkt weer te verdwijnen. Tegelijk is er beeldbewerking, een beeld van een beeld. Het lijkt de werkelijkheid maar is het net niet door kleur, onregelmatigheden, geschilderde fotobewerkingsfouten (spatten).1.2 Je wilt er naar toe en je wilt op een afstand blijven: een constant spel met je eigen verbeelding, inbeelding, waarneming en zingeving. 1.3 De gebruikte kleur is dun en doorschijnend: licht als een diapositief. Het zijn filmische beelden. Filmisch is ook de fragmentatie van het beeld en de verschillende standpunten die gecombineerd worden tot 1 beeld, tot 1 tijd-ruimte. 1.4 Het zijn beelden die zich uit de diepte aan het oppervlak tonen alsof ze zich door het gekleurde gladde wateroppervlak net naar boven drukken. In die zin lijken ze heel modern omdat ze tegelijk komen en gaan. Ze lijken het vluchtige van de moderniteit weer te geven. 'All that is solid melts into air'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten